Link to this post:
http://www.google.com/buzz/107406734799735643435/NjjGdjUsWEk/%D8%A8%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A2%D9%82%D8%A7%D9%8A-A-irani-%D9%85%D8%B9%D8%AA
Apr 4 alhadid m: بسم الله.
آقاي A irani معتقد است كه الله عادل نيست و من معتقدم كه خداوند عادل است. در اينجا ميخواهيم با هم بحث كنيم.
Apr 4 مهدی بخشی: اول معلوم کنیم که منظور از الله چه طور موجودی هست.
Apr 4 alhadid m: آقاي A irani در مورد دين اسلام مشكل داشتند و من از ايشان پرسيدم آيا خداوند را قبول داري؟ ايشان گفتند كه خداوند را به عنوان يك قدرت قبول دارند ولي نميشناسندش لذا به من گفتند تا خداي شيعه را به ايشان بشناسانم. من هم در تعريف ابتدايي از خداوند گفتم كه : خداوند يك ذات است.ذات خداوند غير متناهى است و مثل و نظيرى ندارد،چون جنس ما انسانها از خداوند نيست و مراتب بسيار پايينتري داريم. لذاست كه نميتوانيم به تمام و كمال او را درك كنيم پس مىتوان او را از طريق صفاتش شناخت.
صفاتي مثل علم، قدرت، حيات، اختيار، عدل و...
آقاي A irani گفتند در مورد عدل خداوند از ديد شيعه توضيح دهم چون معتقد خداوند شيعه عادل نيست و اينجا بود كه بحث آغاز شد
Apr 4 alhadid m: خب آقاي ايراني. شما ميگوييد خداوند شيعه عادل نيست. اين بي عدالتي در كجا اتفاق افتاده كه شما اينگونه مدعي هستيد؟
Apr 4 مهدی بخشی: انگار هنوز ایشون نمی دونن که یم باز باز شده. توی قبلی پیام گذاشتن
Apr 4 A irani: در مورد عدالت نظرمون رو بگیم و همه بدونن که عدالت یعنی چه؟
از نظر من عدالت یعنی ظلمی صورت نگیرد و با برابری نباشد
Apr 4 alhadid m: خب خداوند از نظر مسلمين و شيعه هيچ ظلمي انجام نداده است. شما آيا ظلمي از سوي خداوند ديده ايد؟
Apr 4 A irani: خوب اگه زلزله بیاد که شما معتقدین که کار خداست
یه بچه 5 ساله میمیره
عدالت تو کجای ای ماجراست؟
Apr 4 مهدی بخشی: عدل یعنی قرار دادن هی چیزی در جای خودش. نه اینکه برابرای باشه. برابری بعضی وقتا ظلمه. مثل اینکه غذای بچه 2ساله با 20ساله یکی باشه.پس عدالت یعنی این. حالا بحث کنیم بهتر نیست
Apr 4 alhadid m: خب پس بهتره بريم معني عدل رو از ديد انسان بگيم چون ميدونم الان در مورد زلزله توضيح بديم يهو برميگرديم به تعريف عدل. صحبت آقاي بخشي هم خوبه. كدومو ادامه بديم؟
Apr 4 A irani: فرقی نمیکه
چون به یک جا برمیگره (بحث)
Apr 4 مهدی بخشی: عدالت رو قبول کردین یعنی این یا نه؟؟؟؟
Apr 4 alhadid m: ما افراد بشر ، فردي از نوع خود را كه نسبت به ديگران قصد سوئي ندارد ، به حقوق آنها تجاوز نمي كند ، هيچگونه تبعيضي ميان افراد قائل نمي گردد ، در آنچه مربوط به حوزه حكومت و اراده اوست با نهايت بيطرفي به همه به يك چشم نگاه مي كند ، در مناقشات و اختلافات افراد ديگر ، طرفدار مظلوم و دشمن ظالم است ، چنين كسي را داراي نوعي از كمال مي دانيم و روش او را قابل " تحسين " مي شماريم و خود او را " عادل " مي دانيم.
Apr 4 alhadid m: در مقابل ، فردي را كه نسبت به حقوق ديگران تجاوز مي كند ، در حوزه قدرت و اراده خود ميان افراد تبعيض قائل مي شود ، طرفدار ستمگران و خصم ضعيفان و ناتوانان است ، و يا لااقل در مناقشات و كشمكشهاي ستمگران و ستمكشان " بي تفاوت " است. چنين كسي را داراي نوعي نقص به نام " ظلم " و ستمگري مي دانيم و او را " ظالم " مي خوانيم و روش او را لايق " تقبيح " مي شماريم .
Apr 4 A irani: البته حرف مهدی درست نیست
شما خودت میگی یه 20 ساله با 2 ساله
اولا که شما اول خودت تفاوت اونها رو میگی
دوم اینه
حقوق اجتماعی تمام انسانها با هم برابره
چه زن چه مرد چه سیاه و چه سپید
Apr 4 alhadid m: آيا اين دو تعريف من از عادل و ظالم درست است؟
Apr 4 مهدی بخشی: من یک حرف کلی زدم. نگفتم که کی. گفتم عدالت به معنای تساوی نیست. عدالت یعنی حق هر کسی رو به خودش بدی. این حرف اگه جاییش اشتباه بفرمایید؟
Apr 4 alhadid m: از نظر من حرف آقاي بخشي صحيح است كه هر چيزي كه سر جاي خود قرار بگيرد يعني عدل.
Apr 4 A irani: کسی نمیتنوه حقوق دیگران رو بده
بطور طبیعی همه با هم برابرند
Apr 4 مهدی بخشی: همه یعنی قاتل و مقتول. این رو خودتون قبول دارید که با هم برابر باشن؟
Apr 4 A irani: تا اینکه این جا رو چه کسی تعیین کنن
Apr 4 A irani: در حقوق انسانی بله
Apr 4 alhadid m: حقوق انساني رو چه كسي تعيين ميكنه؟
Apr 4 مهدی بخشی: ما بحثمون سر همه حقوق هست. حقوق انسانی خیلی کار داریم تا برسیم بهش. لطفا زود به آخر نرسید که قاطی مشه.
Apr 4 A irani: ولی در اجتماع یکی مرتکب جرم شده و دیگری زندگیش بدست کس دیگری تمام شده
Apr 4 مهدی بخشی: ایرانی: اولا. نمی گم آقا یا خانوم چون نمی دونم. بی ادبی نباشه.
دوم: یعنی شما هر دو تا رو به مقدار برابر دوست دارید و برای هر دو تا به مقدار برابر دل می سوزونید؟؟؟
Apr 4 A irani: انسانه حقوق خودشون رو تعریف میکنن
Apr 4 alhadid m: خب ما ميخواهيم در مورد عدل الهي صحبت كنيم نه حقوق انساني . خيلي راهه تا به اونجا برسيم. شما نگفتي كه آيا دو تعريفي كه من از عادل و ظالم كردم ور قبول داري در مورد انسان؟
Apr 4 مهدی بخشی: حقوق انسانی رو بعدا میرسیم. بزارین قدم به قدم پیش بریم. اول همون برابری و عدل رو حل کنیم بعدش به جاهی دیگه هم می رسیم
Apr 4 A irani: نه عدالتی که شما میگین درست نیست چون باید از طریق یکی دیگه اعمال بشه
عدالت حقیقی توسط انسانها بر انسانها قابل درکه
Apr 4 A irani: مثلا اگه گوسفندی رو بکشن برای عدالت بین انسانها اتفاقی نمیوفته
ولی در مورد گوسفندان یک قتل صورت گرفته
نه؟
Apr 4 مهدی بخشی: یعنی حیوان ها هم بر حیوان ها باید عدالت داشته باشن. تازه قبل از به وجود آمدن انسان عدالت چی میشه؟ در صنعت هم ما ظالمیم. چون این انسان هست که بر آهن اجرای امر می کنه نه آهن بر آهن. تازه ما فرض کنیم اولین آدمی رو که به وجود اومده عدالت در مورد اون یعنی چی؟؟؟
Apr 4 A irani: بله ما در مورد حیوانات و محیط زیست عدالتی نداریم
Apr 4 مهدی بخشی: اولا کشتن گوسفند یا عادلانه است یا ظالمانه. و الا بین ذبح شرعی و مثله کردن و زجر کش کردن یک گوسفند فرقی نمی زاشتیم. ولی من خداییش فرق می زارم. شما رو نمی دونم
Apr 4 A irani: عدالت برای اولین انسان معنی نداره
ولی اگه دو نفر بشن معنا پیدا میکنه
Apr 4 مهدی بخشی: یعنی کسی رو که مثله کنه یک گوسفند رو ظالم می دونم و اگر ذبح شرعی کنه در شرایطی عادل می دونم. شما این حرف رو قبول دارید
Apr 4 A irani: مسئله مهم قطع حیاته
حالا بعد از مرگ چه اهمیتی داره جسد سوزانده بشه یا تکه تکه بشه یا سالم مومیایی بشه
Apr 4 alhadid m: عدالت رو شما بايد در برابر حق ببنيد.. اگر كسي حق ديگري را ضايع كند عدالت ندارد.
ما 3 نوع حق داريم. حق انسان نبست به خدا به خودش و به ما خلق الله.
اينكه آقاي ايراني ميگويند عدالت وقتي معني مييابد كه دو تا مشابه باشند خب برادر من اين يكي از سه نوع است . حق به خودش و به خداوند چي پس؟
Apr 4 مهدی بخشی: در مثله کردن و ذبح شرعی هر دو حیات یک حیوان گرفته شده. توسط یک انسان. ولی یک انسان عادله و یک انسان ظالم. من این رو می فهمم
Apr 4 A irani: نه مسئله رو قاطی نکنین
مهم بودن یا نبودن است حالا چه ضبح چه مثله کردن
برای گوسفند بعد از مرگ چه فرقی میکن؟
Apr 4 A irani: ما چون شناخت کاملی از خدا نداریم
نمیتونیم بگی خدا چی میخواد یا ما باید برای خدا چه کار کنیم
برای حق خدا اول بادی کل موجودیت خدا شناخته بشه
که بقول شما برای انسان غیر قابل درکه
Apr 4 مهدی بخشی: برای گوسفند اولا شیوه مردن خیلی فرق داره. یکی با زجر بیشتر و یکی با زجر کمتر. ثانیا فرض که برای گوسفند فرق نکنه برای کسی که این کار رو کرده که فرق می کنه. اگه یکی یکی بریم به اون هم میرسیم. راستی اگه هر دو تا موافق باشی عدالت خدا رو میشه یک جور راحت تر هم بحث کرد. من حاضرم شما هم حاضرید از اون راه بریم
Apr 4 alhadid m: به ايراني:
شما كه ميگي عدل "باید از طریق یکی دیگه اعمال بشه و عدالت حقیقی توسط انسانها بر انسانها قابل درکه"
چرا ميگي خدا ظالمه؟
خدا كه مثل ديگري نداره كه بهش ظلم بكنه؟
خدا اگر به انسان هم ظلم بكنه پس ظالم نيست چون انسان كه هم جنس خدا نيست!
Apr 4 مهدی بخشی: ایرانی:: تشریف دارید؟؟
Apr 4 alhadid m: اشكال نداره آقاي بخشي شايد داره فكر ميكنه
Apr 4 مهدی بخشی: معلومه اشکال نداره. ما که نمی خوایم همین طوری یک حرفی بزنیم. بحث منطقی هم فکر کردن لازم داره. ما هم اگه قبلا فکر نکرده بودیم الان باید می کردیم
Apr 4 مهدی بخشی: من باید برم. از هر دوی شما عذر خواهم. تا فردا
Apr 4 mm hoat: سلام
اگه طرفين بحث اجازه بدن بنده هم وارد بحث بشم
Apr 4 alhadid m: بفرماييد
Apr 4 arad zand: سلام من اومدم
Apr 4 A irani: حقوق انساني رو چه كسي تعيين ميكنه؟
معلومه که باید انسانه تعیین کننده باشن
Apr 4 alhadid m: خوش آمديد
Apr 4 alhadid m: به ايراني:
شما كه ميگي عدل "باید از طریق یکی دیگه اعمال بشه و عدالت حقیقی توسط انسانها بر انسانها قابل درکه"
چرا ميگي خدا ظالمه؟
خدا كه مثل ديگري نداره كه بهش ظلم بكنه؟
خدا اگر به انسان هم ظلم بكنه پس ظالم نيست چون انسان كه هم جنس خدا نيست!
Apr 4 A irani: الله عادله برای خودش نه برای انسان
من هم اول بحث عرض کردم الله عادل نیست
Apr 4 alhadid m: يعني ظالمه؟
Apr 4 A irani: خوب ببین قبلا توضیح دادم که
"A irani - مثلا اگه گوسفندی رو بکشن برای عدالت بین انسانها اتفاقی نمیوفته
ولی در مورد گوسفندان یک قتل صورت گرفته
نه؟Edit2:21 pm"
Apr 4 arad zand: دوست عزیز اول مشخص کن خدا ظالم هست یا نه
Apr 4 alhadid m: تا فردا...
Apr 4 مهدی بخشی: من پیشنهاد می دم خود خدا رو بررسی کنیم ببینیم خدا می تونه عادل باشه یا نباشه. علی القاعده از نظر سیر منطقیش هم باید از این طرف رفت نه از اون طرف.
Apr 4 alhadid m: من خیلی دلم میخواست که آقای ایرانی خدای خودش رو تعریف بکنه تا من متوجه بشم چه خدایی رو قبول داره (حالا میپرسته یا نمیپرسته اش به جای خود)
Apr 4 alhadid m: آقای ایرانی میگه من گفتم خدای شما عادل نیست
ولی هنوز نگفته که ظالم هم هست یا نه. اگه اینو بگه خیلی خوبه. یعنی مشخص بکنه. یا عادله یا ظالم
Apr 4 alhadid m: ایت الله سبحانی خوب در مورد عدل و ظلم میگه که:
اصولاً ظلم و ستم، همواره معلول يكى از عوامل زير است:
1. فاعل، زشتى ظلم را نمى داند(ناآگاهى);
2. فاعل زشتى ظلم را مى داند ولى از انجام عدل ناتوان است يا به آن ظلم نيازمند است (عجز و نياز);
3. فاعل زشتىِ ظلم را مى داند و بر انجام عدل نيز تواناست، ولى چون شخصى حكيم نيست از انجام كارهاى ناروا باكى ندارد (جهل و سفاهت).
3:31 pm A irani: کم اوردین بلوک کردین
3:32 pm A irani: وقتی بلوک میکنید چه زبونتون باز میشه
3:33 pm A irani: حیف که بلوک کم کرد و گرنه خوب جواب هایی داشتم بدم اخوند 100 تومنی
3:36 pm alhadid m: ما كم نياورديم. تو لجن پراكني ميكني! فحاش
3:36 pm alhadid m: alhadid m - مشكلت همينه ديگه!
اينجوري نگاه ميكني.Edit2:29 pm
alhadid m - شما اتو بزنيد به برق تا نظام رو ساقط كنيد!Edit2:31 pm
alhadid m - بريد تو ختم آدم زنده شركت كنيدEdit2:31 pm
alhadid m - رو سطل آشغال شعار بنويسيد اونم نصفه شب در هيبت يه آشغال جمع كن تا مردم نگيرند بزنندتونEdit2:31 pm
alhadid m - پول برق و آب و تلفن وگازتون رو نديد تا خير سرتون نظام ساقط بشه! اونوقت كه از گشنگي و تشنگي و كوري مرديد ميفهميد كي سقط ميشهEdit2:32 pm
alhadid m - حتي به اندازهِ يه قرقيز جربزه نداريد.Edit2:32 pm
alhadid m - ني سانديس همچين رفته تو چشماتون كه حسابي از سوزشش فقط بلديد فحش بديد.Edit2:33 pm
alhadid m - معناي ايرانپرستي رو داريم ميبينيم كه پناهندهي امريكا و فرانسه ميشيد!
قبلا رفيقاتن رو هم ديديم كه تازي تازي ميكردن بعد رفتن تو عراق و تو پادگاه اشرف! بعدشم فرانسه!
ايران پرست!Edit2:34 pm
alhadid m - ن
3:38 pm A irani: چیه خیلی قاطی کردی
3:39 pm A irani: بابا معلومه به تازیان ارادت خاصی داری؟
بد ادم باید خودشو کنترل کنه
3:39 pm A irani: حالا حد اقل یه کم متانت داشته باش
پاچه نگیر تا جوابتو بدم
3:39 pm alhadid m: اين فحاشي شماست كه نشون داده قاطي كردي
3:40 pm A irani: خوب تازی زاده 100 تومنی
دیدی برای تازیان دم تکون میدی؟
3:41 pm alhadid m: نه داداش ما دئم تكون نميديم. اين شماييد كه براي دلار دم تكون ميدي لكن چيزي هم گيرت نمياد. خسرالدنيا و آخرة ميشي
3:42 pm alhadid m: تفكرت منو كشته تا يه ربع داشتم ميخنديديم! :
در یک حرکت ملی و سرتاسری برای تحقیر خامنه ای، پول قبض آب را پرداخت نخواهیم کرد
ههههههههههههه . حماقتو!
3:42 pm A irani: حالا هی پز ایرانی بودن بده
بابا اگه یه هفته حقوق شما رو ندن هم دیگه رو تیکه پاره میکنین
اون سعید امامی بدبخت و زنش یادته
3:42 pm alhadid m: اول فكر كردم داري هم پالگيهاتو مسخره ميكني. بعد ديدم نه جديه! اينقدر كم عقلي
3:43 pm A irani: حالا گریه شم مونده
3:43 pm alhadid m: ميبينيم!
3:43 pm alhadid m: باشه تا فردا بيشتر بخندم!
3:44 pm A irani: بابا شما که با یه اتو زدن تو برق کم میارین و به دادگاه میکشین و تو تلوزیون نشون میدین
میگین چشم فتنه رو کور کردین دیه چرا؟
3:44 pm alhadid m: تا فردا بلاك!
۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه
Buzz from alhadid m
Buzz from مهدی بخشی
Link to this post:
http://www.google.com/buzz/113852936570648345398/cce2Mk4DarT/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%85-%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%85%D9%86-%D8%A8
Apr 9 مهدی بخشی: اینم هدیه امسال من به دوستان. ببخشیدیکم دیره
Apr 9 دانشجو آنلاین: دیر بود اما زیبا بود
9:23 am A irani: مرگ بر دیکتاتور
12:35 pm A irani: چه عشوه های خرکی هم اومده
1:49 pm دانشجو آنلاین: جناب بخشی می شه کامنت هایی که توهین کننده هست رو پاک بفرمایید؟؟!!!
1:51 pm A irani: نه توهین نیست حقیقته
1:57 pm A irani: اخه نکبت عشوه یه مرد 70 ساله چلاق چه قشنگی داره؟
2:29 pm alhadid m: آقاي ايراني حد خودت رو بدون.
بي ادبي نكن! ادب مرد كه به ز دولت او بود!!!!!
2:31 pm A irani: البته اینکه ادب کجا استفاده بشه
2:32 pm A irani: این حرفای خوب رو چرا به دکتر نمیگین
؟
2:33 pm mohammad ali jn: بذارید خوش باشه بابا!! کسی با چرندیات اینها ککشون نگزیده!! آقا اینا رو بدجوری چلاقشون کرده :)) دارن هذیون میگن!
2:35 pm A irani: قربون اقات بری
2:35 pm alhadid m: يه اربابي رفته بود دستشويي به نوكرش گفت آب بيار. نوكره آب پيدا نكرد از سماور آفتوبه رو پر كرد داد به اربابه.
ارباب هم كه حسابي سوخته بود اومد بيرون و شروع كرد كتك زدن نوكره. تا ميخورد ميزدش. مردم اومدند جداشون كردند. نوكره گفت بذاريد بزنه من ميدونم كجاش سوخته كه اينجوري شده.
حالا ما هم ميدانيم كجاي اين A irani سوخته كه اينجوري چاك دهنش باز شده.
2:36 pm mohammad ali jn: به کوری چشم بعضیها، قربون آقامونم میریم!! :)
2:36 pm A irani: نه بابا شما که اهل فضلین
چرا کمربند زرین و دستمال ابریشمی به دستین؟
2:39 pm A irani: یه خورده تعقل هم خوب چیزیه
تا کی؟
اخه تا کی؟
2:39 pm alhadid m: تا كي بايد شما ها رو تحمل كنيم؟
نگران نباش. ديگه تحمل شما ها به سر اومده يواش يواش قلع و قمع ميشيد.
2:40 pm A irani: مواظب باشین تا ته نرین
2:40 pm alhadid m: فعلا شما بهتره مواظب خودت باشي
2:42 pm A irani: دست شما کوتاه
این کفار خوب بلدن کارشونو انجام بدن
2:42 pm A irani: اخه اخوند دوزای رو چه به این حرفا
2:45 pm A irani: کی میخاد این وجدان شما بیدار بشه؟
2:45 pm alhadid m: كفار ! خودت رديف اول كفاري.
وجدان ما بيداره . اين شمايي كه كم آوردي و چاك دهنو باز كردي. دچار يبوست فكري و اسهال كلامي شدي.
2:46 pm A irani: اتفاقا شما باید مواظب خودت باشی
قرقیزستان رو دیدی
گفتم شاید ندیدی اینقدر بلبل زبونی میکنی؟
2:47 pm A irani: خوبه خودت میدونی در مورد شما حرف زدن یعنی چی
ببین تفکرت چقدر گنده
2:48 pm alhadid m: اتفاق حادثهِ قرقيزستان چيزي مشابه انقلاب اسلامي بود . لكن بدون ارزشهاي اسلامي ولي مقابل كساني كه طرفدار غرب بودند و وابسته به انها بودند قيام كردند. قرقزيستاني ها مقابل كودتايي مخملي كه حاكمانشون كرده بودند ايستادند.
2:48 pm A irani: اخه اخوند دوزاری
من کم اوردم شماکه حق باشماست یه کمکی از امام ته چاهت بگیر شادی پیروز بشی؟
2:49 pm A irani: اخی اینو از تو اخبار ساعت 2 شنیدی؟
2:50 pm A irani: بابا شما که بیت المال دستته
باهاش حال میکنی
یه سر به سایت های خبری بزن
میبینی دنیا در چه حالیه
چرا اینقدر دروغ های خودتون باورتون میشه
2:51 pm A irani: بابا اسلام و تراوشات ذهنی شما مال 1400 سال پیشه
تازه اونموقع هم مال بیابون گرد ها بود
2:54 pm A irani: بابا اگه نون بازوتونو میخوردین دیگه این طور لازم نبود تحقیر شین و قربون اقاتون برین
بخدا بگردین دنبال کار تا اسوده و راحت زندگی کنین
از بشکه هم راحت میشین
بخدا
2:55 pm A irani: چی شد ؟
رفتی؟؟
اقا قهوه ای شدن؟
2:56 pm alhadid m: كار آسوده اي مثل فحاشي؟
3:00 pm A irani: ایکاش شما حم فحاشی میکردین
و جوانان ایرانی رو بیگناه نمیکشدین
3:01 pm alhadid m: فعلا فتنه اي كه امثال شما داريد مي كنيد از هزاران قتل بيشتر است.
ضمنا كدام كشتار؟
3:03 pm A irani: خوب اون موقع که شما تو محلتون با ساندیس خور ها جمع شدین یا علی گفتین و چوب به دستت دادن گفتن اینها اینا اغتشاشگرند و حرام الدم یادته؟
3:07 pm alhadid m: اولا اين قتلي رو كه ميگي من نديدم.
ضمنا خودمم جزء آدمايي بودم كه هم سلاح گرفتم دستم و هم باتوم. براي حفظ كشور و نظامم اين كار ركردم.
همون عقلي كه ميگي حكم ميكنه دفاع بكنم و از حريم كشورم در مقابل يه عدهاي كه خيابون و ماشين و بانك آتيش ميزنن دفاع كنم.
حتي اگر مجبور بشم بكشم هم ميكشم.
3:07 pm A irani: گفتن اقا گفته هریک بهتر بکشه میره زیارت امام حسین و یه پراید بهش میدیم
3:07 pm alhadid m: ضمن آقاي متفكر حرامالدم نه!
حلال الدم
3:10 pm alhadid m: اون آقاي شما بوده (امريكا) كه هم پول داده هم پناهندگي!
3:10 pm A irani: منکه میدونستم تو هم از قاتلین هستی
خوشم میاد حدثم درست بود
علکی از اقا بالا نمیرین
3:11 pm alhadid m: آقاي متفكر با سواد! منظورت الكي است ديگه!
3:11 pm A irani: اگه لازم باشه باید شهر رو اتیش زد تا از شما پاکش کرد
3:12 pm A irani: چون فقط پاکی اتیشه که شما رو پاک میکنه
3:13 pm alhadid m: ميبينيم كي داره يواش يواش پاك ميشه.
شما آخرين زورتون در همين حده كه بگين پول آب و برقمون رو نميديم تا نظام رو متلاشي كنيم.
روي اسكنانس شعار بنويسم
اتوهامون رو ميزنيم تو برق تا نظام رو متلاشي كنيم.
روي سطل آشغال شعار بنويسيم و آتيشش بزنيم و...
اين حداكثر زور شماست!
داريم ميبينيم زورتون رو!
3:14 pm alhadid m: خودتون معتقديد از قرقيز ها هم كم تريد و حتي مثل اونها هم نتونستيد كار كنيد.
ميدوني چرا؟ چون اين مملكت حداقل 50 ميليون بالغ سانديس خور داره!
3:14 pm alhadid m: اين نظام با يه سانديس 100 تومني ميزنه تو دهن ميلياردها دلار امريكايي!
3:14 pm A irani: خیلی تریپ عقلی برداشتی ولی بیخبری که کشتن هر انسان عین حماقته
3:18 pm A irani: خوشم میاد معترفی که وجودت 100 تومن هم نمی ارزه
3:19 pm alhadid m: نه داداش اين 100 تومن مي ارزه به ميلياردها دلار امريكايي.
3:19 pm mohammad ali jn: آقای الحدید ولش کن بابا! بیخیال شو!! با آدمایی که توی فیس بوک و بالاترین و دنباله و...برنامه ریزی ذهنی شدن بحث کردن مثل آب در هاون کوبیدنه!! با چندتا فیلم و عکس بی سر و ته رو ذهنشون کار کردن که فایده ای نداره! انگار با یه موجود بی عقل که فقط برنامه ریزی شده داری بحث می کنی ولش کن بابا!!
3:21 pm A irani: ای بابا مرده گوزید کفن پاره شد
3:22 pm alhadid m: همينه ديگه. ادبت داره سرشار ميشه. همين طور فوران ميكنه.
3:23 pm A irani: من فکر میکردم شما اخوند دوزای هستی الان فهمیدم اخوند 100 تمنی هستی
3:24 pm alhadid m: اين كه تو چي فكر ميكني اصلا مهم نيست. مهم اينه كه من همين 100 تومن رو به هزاران مثا شما نميدم.
3:24 pm mohammad ali jn: الحدیدجان! بذار جواب میلیاردها دلار آمریکایی رو من بهت بدم!! این پولها که توی جیب اینها نمیره!! این بیچاره از همه جا وامانده اند!! این پولها تو جیب وشکم کسایی میره که روی ذهن این بدبختها کار کردن که وقتی جواب منطقی ندارن وکم میارن اینطوری توهین و هرزه میگن!!
اینا مثل همون کرم و طعمه های سرقلاب صیادهایی هستن این دلارها رو میگیرن تا براشون ماهیگیری کنند!!
3:24 pm A irani: اقا من بی ادبم ولی ادم کش نیستم
3:24 pm A irani: ادم فروش هم نیستم
3:24 pm A irani: پاچه خوار هم نیستم
3:24 pm alhadid m: خب خوبه كه بي ادبيت رو اعتراف كردي لكن ما قاتل بودن رو نه
3:25 pm A irani: خائن به ایران هم نیستم
3:25 pm alhadid m: آدم فروشي اينه كه آلت دست بيگانه بشي.
3:25 pm A irani: شما چی؟
برای یه عرب تو سر و کلت میزنی؟
3:25 pm alhadid m: خيانت به ايران اينه كه مثل جلبك و انگل سوار فعاليتهاي اجتماعي مردم شدن.
3:26 pm mohammad ali jn: راست میگه اینا آدم کش نیستن به همین خاطره که عقدشونو سر سطل زباله خالی می کنن!! چون زورشون بیشتر نمیرسه
3:26 pm A irani: از علی و حسن و حسین بیگانه تر داریم؟
3:26 pm alhadid m: مشكل تو ناسيوناليست اينه كه چشمت اينقدر ضعيفه كه مرز جغرافيايي رو ميبيني كه انگليسي ها برات كشيدن. همين نقطه چين هاي انگليسي!
3:26 pm A irani: بابا یه کم فکر کن بدون تعصب میبینی که تازیان هم بیگانه هستن
3:27 pm mohammad ali jn: یعنی شما بدون تعصب داری فکر میکنی؟!!!
3:27 pm alhadid m: اينجوري حساب كني ترك ها بايد طرد بشند. جنوبي ها طرد بشند. سيستاني ها و...
بدبختي اينه كه چشمات ضعيفه
3:27 pm A irani: اره انگار عربستان با نخاله هاش همه ایرانین نه؟
3:28 pm mohammad ali jn: گور بابای سعودیها، اونا هم مثل شما!!
3:28 pm A irani: خدایا ما رو از شر تازی و تازی دوستان و تازی پرستان نجات بده
3:28 pm mohammad ali jn: اگه میخوای این دعات مستجاب بشه، بهتره خودتو گم و گور کنی :))
3:29 pm A irani: نه اتفاقا اونا خوب میدونن که علی و حسن و حسین کسی نبودن
برا محمد هم تره خورد نمیکنن
چون کسب و درامد دارن کعبع هنوز سالمه
3:29 pm alhadid m: مشكلت همينه ديگه!
اينجوري نگاه ميكني.
3:31 pm alhadid m: شما اتو بزنيد به برق تا نظام رو ساقط كنيد!
3:31 pm alhadid m: رو سطل آشغال شعار بنويسيد اونم نصفه شب در هيبت يه آشغال جمع كن تا مردم نگيرند بزنندتون
3:32 pm alhadid m: پول برق و آب و تلفن وگازتون رو نديد تا خير سرتون نظام ساقط بشه! اونوقت كه از گشنگي و تشنگي و كوري مرديد ميفهميد كي سقط ميشه
3:32 pm alhadid m: حتي به اندازهِ يه قرقيز جربزه نداريد.
3:33 pm alhadid m: ني سانديس همچين رفته تو چشماتون كه حسابي از سوزشش فقط بلديد فحش بديد.
۱۳۸۹ فروردین ۱۶, دوشنبه
Buzz from A irani
Link to this post:
http://www.google.com/buzz/110131774584187937307/HSSTGrPY4E2/alhadid-m-Buzz-Public-Muted-%D8%A8%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87
9:31 am A irani: alhadid m - Buzz - Public - Muted
بسم الله.
آقاي A irani معتقد است كه الله عادل نيست و من معتقدم كه خداوند عادل است. در اينجا ميخواهيم با هم بحث كنيم.
alhadid m has disabled comments on this post
مهدی بخشی - اول معلوم کنیم که منظور از الله چه طور موجودی هست.Apr 4
alhadid m - آقاي A irani در مورد دين اسلام مشكل داشتند و من از ايشان پرسيدم آيا خداوند را قبول داري؟ ايشان گفتند كه خداوند را به عنوان يك قدرت قبول دارند ولي نميشناسندش لذا به من گفتند تا خداي شيعه را به ايشان بشناسانم. من هم در تعريف ابتدايي از خداوند گفتم كه : خداوند يك ذات است.ذات خداوند غير متناهى است و مثل و نظيرى ندارد،چون جنس ما انسانها از خداوند نيست و مراتب بسيار پايينتري داريم. لذاست كه نميتوانيم به تمام و كمال او را درك كنيم پس مىتوان او را از طريق صفاتش شناخت.
صفاتي مثل علم، قدرت، حيات، اختيار، عدل و...
آقاي A irani گفتند در مورد عدل خداوند از ديد شيعه توضيح دهم چون معتقد خداوند شيعه عادل نيست و اينجا بود كه بحث آغاز شدApr 4
alhadid m - خب آقاي ايراني. شما ميگوييد خداوند شيعه عادل نيست. اين بي عدالتي در كجا اتفاق افتاده كه شما اينگونه مدعي هستيد؟Apr 4
مهدی بخشی - انگار هنوز ایشون نمی دونن که یم باز باز شده. توی قبلی پیام گذاشتنApr 4
A irani - در مورد عدالت نظرمون رو بگیم و همه بدونن که عدالت یعنی چه؟
از نظر من عدالت یعنی ظلمی صورت نگیرد و با برابری نباشدEditApr 4
alhadid m - خب خداوند از نظر مسلمين و شيعه هيچ ظلمي انجام نداده است. شما آيا ظلمي از سوي خداوند ديده ايد؟Apr 4
A irani - خوب اگه زلزله بیاد که شما معتقدین که کار خداست
یه بچه 5 ساله میمیره
عدالت تو کجای ای ماجراست؟EditApr 4
مهدی بخشی - عدل یعنی قرار دادن هی چیزی در جای خودش. نه اینکه برابرای باشه. برابری بعضی وقتا ظلمه. مثل اینکه غذای بچه 2ساله با 20ساله یکی باشه.پس عدالت یعنی این. حالا بحث کنیم بهتر نیستApr 4
alhadid m - خب پس بهتره بريم معني عدل رو از ديد انسان بگيم چون ميدونم الان در مورد زلزله توضيح بديم يهو برميگرديم به تعريف عدل. صحبت آقاي بخشي هم خوبه. كدومو ادامه بديم؟Apr 4
A irani - فرقی نمیکه
چون به یک جا برمیگره (بحث)EditApr 4
مهدی بخشی - عدالت رو قبول کردین یعنی این یا نه؟؟؟؟Apr 4
alhadid m - ما افراد بشر ، فردي از نوع خود را كه نسبت به ديگران قصد سوئي ندارد ، به حقوق آنها تجاوز نمي كند ، هيچگونه تبعيضي ميان افراد قائل نمي گردد ، در آنچه مربوط به حوزه حكومت و اراده اوست با نهايت بيطرفي به همه به يك چشم نگاه مي كند ، در مناقشات و اختلافات افراد ديگر ، طرفدار مظلوم و دشمن ظالم است ، چنين كسي را داراي نوعي از كمال مي دانيم و روش او را قابل " تحسين " مي شماريم و خود او را " عادل " مي دانيم.Apr 4
alhadid m - در مقابل ، فردي را كه نسبت به حقوق ديگران تجاوز مي كند ، در حوزه قدرت و اراده خود ميان افراد تبعيض قائل مي شود ، طرفدار ستمگران و خصم ضعيفان و ناتوانان است ، و يا لااقل در مناقشات و كشمكشهاي ستمگران و ستمكشان " بي تفاوت " است. چنين كسي را داراي نوعي نقص به نام " ظلم " و ستمگري مي دانيم و او را " ظالم " مي خوانيم و روش او را لايق " تقبيح " مي شماريم .Apr 4
A irani - البته حرف مهدی درست نیست
شما خودت میگی یه 20 ساله با 2 ساله
اولا که شما اول خودت تفاوت اونها رو میگی
دوم اینه
حقوق اجتماعی تمام انسانها با هم برابره
چه زن چه مرد چه سیاه و چه سپیدEditApr 4
alhadid m - آيا اين دو تعريف من از عادل و ظالم درست است؟Apr 4
مهدی بخشی - من یک حرف کلی زدم. نگفتم که کی. گفتم عدالت به معنای تساوی نیست. عدالت یعنی حق هر کسی رو به خودش بدی. این حرف اگه جاییش اشتباه بفرمایید؟Apr 4
alhadid m - از نظر من حرف آقاي بخشي صحيح است كه هر چيزي كه سر جاي خود قرار بگيرد يعني عدل.Apr 4
A irani - کسی نمیتنوه حقوق دیگران رو بده
بطور طبیعی همه با هم برابرندEditApr 4
مهدی بخشی - همه یعنی قاتل و مقتول. این رو خودتون قبول دارید که با هم برابر باشن؟Apr 4
A irani - تا اینکه این جا رو چه کسی تعیین کننEditApr 4
A irani - در حقوق انسانی بلهEditApr 4
alhadid m - حقوق انساني رو چه كسي تعيين ميكنه؟Apr 4
مهدی بخشی - ما بحثمون سر همه حقوق هست. حقوق انسانی خیلی کار داریم تا برسیم بهش. لطفا زود به آخر نرسید که قاطی مشه.Apr 4
A irani - ولی در اجتماع یکی مرتکب جرم شده و دیگری زندگیش بدست کس دیگری تمام شدهEditApr 4
مهدی بخشی - ایرانی: اولا. نمی گم آقا یا خانوم چون نمی دونم. بی ادبی نباشه.
دوم: یعنی شما هر دو تا رو به مقدار برابر دوست دارید و برای هر دو تا به مقدار برابر دل می سوزونید؟؟؟Apr 4
A irani - انسانه حقوق خودشون رو تعریف میکننEditApr 4
alhadid m - خب ما ميخواهيم در مورد عدل الهي صحبت كنيم نه حقوق انساني . خيلي راهه تا به اونجا برسيم. شما نگفتي كه آيا دو تعريفي كه من از عادل و ظالم كردم ور قبول داري در مورد انسان؟Apr 4
مهدی بخشی - حقوق انسانی رو بعدا میرسیم. بزارین قدم به قدم پیش بریم. اول همون برابری و عدل رو حل کنیم بعدش به جاهی دیگه هم می رسیمApr 4
A irani - نه عدالتی که شما میگین درست نیست چون باید از طریق یکی دیگه اعمال بشه
عدالت حقیقی توسط انسانها بر انسانها قابل درکهEditApr 4
A irani - مثلا اگه گوسفندی رو بکشن برای عدالت بین انسانها اتفاقی نمیوفته
ولی در مورد گوسفندان یک قتل صورت گرفته
نه؟EditApr 4
مهدی بخشی - یعنی حیوان ها هم بر حیوان ها باید عدالت داشته باشن. تازه قبل از به وجود آمدن انسان عدالت چی میشه؟ در صنعت هم ما ظالمیم. چون این انسان هست که بر آهن اجرای امر می کنه نه آهن بر آهن. تازه ما فرض کنیم اولین آدمی رو که به وجود اومده عدالت در مورد اون یعنی چی؟؟؟Apr 4
A irani - بله ما در مورد حیوانات و محیط زیست عدالتی نداریمEditApr 4
مهدی بخشی - اولا کشتن گوسفند یا عادلانه است یا ظالمانه. و الا بین ذبح شرعی و مثله کردن و زجر کش کردن یک گوسفند فرقی نمی زاشتیم. ولی من خداییش فرق می زارم. شما رو نمی دونمApr 4
A irani - عدالت برای اولین انسان معنی نداره
ولی اگه دو نفر بشن معنا پیدا میکنهEditApr 4
مهدی بخشی - یعنی کسی رو که مثله کنه یک گوسفند رو ظالم می دونم و اگر ذبح شرعی کنه در شرایطی عادل می دونم. شما این حرف رو قبول داریدApr 4
A irani - مسئله مهم قطع حیاته
حالا بعد از مرگ چه اهمیتی داره جسد سوزانده بشه یا تکه تکه بشه یا سالم مومیایی بشهEditApr 4
alhadid m - عدالت رو شما بايد در برابر حق ببنيد.. اگر كسي حق ديگري را ضايع كند عدالت ندارد.
ما 3 نوع حق داريم. حق انسان نبست به خدا به خودش و به ما خلق الله.
اينكه آقاي ايراني ميگويند عدالت وقتي معني مييابد كه دو تا مشابه باشند خب برادر من اين يكي از سه نوع است . حق به خودش و به خداوند چي پس؟Apr 4
مهدی بخشی - در مثله کردن و ذبح شرعی هر دو حیات یک حیوان گرفته شده. توسط یک انسان. ولی یک انسان عادله و یک انسان ظالم. من این رو می فهممApr 4
A irani - نه مسئله رو قاطی نکنین
مهم بودن یا نبودن است حالا چه ضبح چه مثله کردن
برای گوسفند بعد از مرگ چه فرقی میکن؟EditApr 4
A irani - ما چون شناخت کاملی از خدا نداریم
نمیتونیم بگی خدا چی میخواد یا ما باید برای خدا چه کار کنیم
برای حق خدا اول بادی کل موجودیت خدا شناخته بشه
که بقول شما برای انسان غیر قابل درکهEditApr 4
مهدی بخشی - برای گوسفند اولا شیوه مردن خیلی فرق داره. یکی با زجر بیشتر و یکی با زجر کمتر. ثانیا فرض که برای گوسفند فرق نکنه برای کسی که این کار رو کرده که فرق می کنه. اگه یکی یکی بریم به اون هم میرسیم. راستی اگه هر دو تا موافق باشی عدالت خدا رو میشه یک جور راحت تر هم بحث کرد. من حاضرم شما هم حاضرید از اون راه بریمApr 4
alhadid m - به ايراني:
شما كه ميگي عدل "باید از طریق یکی دیگه اعمال بشه و عدالت حقیقی توسط انسانها بر انسانها قابل درکه"
چرا ميگي خدا ظالمه؟
خدا كه مثل ديگري نداره كه بهش ظلم بكنه؟
خدا اگر به انسان هم ظلم بكنه پس ظالم نيست چون انسان كه هم جنس خدا نيست!Apr 4
مهدی بخشی - ایرانی:: تشریف دارید؟؟Apr 4
alhadid m - اشكال نداره آقاي بخشي شايد داره فكر ميكنهApr 4
مهدی بخشی - معلومه اشکال نداره. ما که نمی خوایم همین طوری یک حرفی بزنیم. بحث منطقی هم فکر کردن لازم داره. ما هم اگه قبلا فکر نکرده بودیم الان باید می کردیمApr 4
مهدی بخشی - من باید برم. از هر دوی شما عذر خواهم. تا فرداApr 4
mm hoat - سلام
اگه طرفين بحث اجازه بدن بنده هم وارد بحث بشمApr 4
alhadid m - بفرماييدApr 4
arad zand - سلام من اومدمApr 4
A irani - حقوق انساني رو چه كسي تعيين ميكنه؟
معلومه که باید انسانه تعیین کننده باشنEditApr 4
alhadid m - خوش آمديدApr 4
alhadid m - به ايراني:
شما كه ميگي عدل "باید از طریق یکی دیگه اعمال بشه و عدالت حقیقی توسط انسانها بر انسانها قابل درکه"
چرا ميگي خدا ظالمه؟
خدا كه مثل ديگري نداره كه بهش ظلم بكنه؟
خدا اگر به انسان هم ظلم بكنه پس ظالم نيست چون انسان كه هم جنس خدا نيست!Apr 4
A irani - الله عادله برای خودش نه برای انسان
من هم اول بحث عرض کردم الله عادل نیستEditApr 4
alhadid m - يعني ظالمه؟Apr 4
A irani - خوب ببین قبلا توضیح دادم که
"A irani - مثلا اگه گوسفندی رو بکشن برای عدالت بین انسانها اتفاقی نمیوفته
ولی در مورد گوسفندان یک قتل صورت گرفته
نه؟Edit2:21 pm"EditApr 4
arad zand - دوست عزیز اول مشخص کن خدا ظالم هست یا نهApr 4
alhadid m - تا فردا...Apr 4
مهدی بخشی - من پیشنهاد می دم خود خدا رو بررسی کنیم ببینیم خدا می تونه عادل باشه یا نباشه. علی القاعده از نظر سیر منطقیش هم باید از این طرف رفت نه از اون طرف.Apr 4
alhadid m - من خیلی دلم میخواست که آقای ایرانی خدای خودش رو تعریف بکنه تا من متوجه بشم چه خدایی رو قبول داره (حالا میپرسته یا نمیپرسته اش به جای خود)Apr 4
60 previous comments from مهدی بخشی, alhadid m, A irani and 2 others
alhadid m - آقای ایرانی میگه من گفتم خدای شما عادل نیست
ولی هنوز نگفته که ظالم هم هست یا نه. اگه اینو بگه خیلی خوبه. یعنی مشخص بکنه. یا عادله یا ظالمApr 4
alhadid m - ایت الله سبحانی خوب در مورد عدل و ظلم میگه که:
اصولاً ظلم و ستم، همواره معلول يكى از عوامل زير است:
1. فاعل، زشتى ظلم را نمى داند(ناآگاهى);
2. فاعل زشتى ظلم را مى داند ولى از انجام عدل ناتوان است يا به آن ظلم نيازمند است (عجز و نياز);
3. فاعل زشتىِ ظلم را مى داند و بر انجام عدل نيز تواناست، ولى چون شخصى حكيم نيست از انجام كارهاى ناروا باكى ندارد (جهل و سفاهت).Apr 4
9:34 am A irani: اقا اینا که شما میگین مخصوص انسان
بابا ما که از ماحیت خدا یا افریدگار خبر کامل نداری
به زبون خودمون خیار رو با هندونه مقایسه نمیکنن
1:51 pm alhadid m: خب برادر من! تو ميگي ما از خداوند به صورت كامل خبر نداريم درست؟
من ميگم آن خدايي كه بايد خدا باشد بايد داراي چه ويژگيهايي باشد تا بتواند خداي جهانيان باشد؟
آن خدايي كه اين ويژگي ها را دارد خداي من است!
2:03 pm A irani: پس قبول داری ای فرض شماست که خدا عادله
2:17 pm alhadid m: بله فرض اينه كه عادله. يعني خدايي كه عادل نباشه خداي من نيست. خداي من كسي است كه عادل باشد و اقتضاء ميكند خداي من عادل باشد. اگر عادل نباشد نميتواند خدا باشد.
خداي شما چگونه است؟
2:23 pm A irani: پروردگارم رو نمی شناسم
ولی
وقتی اندازه سیاره زمین رو نسبت به خودم و منظومه شمسی رو نسبت به زمین و نسبت کهکشان راه شیری رو به منظومه شمسی و کهکشان راه شیری رو نسبت به سیاه چاله ها میسنجم
میبینم من و امثال من که خدا رو به صفات حقیر انسانی میچسبونن در حد و اندازه ای نیستیم که حتی خدا به ما فکر کنه
2:25 pm A irani: و از گزافه گویی در مورد خدا شرمنده میشم و به این نتیجه میرسم که بهتر کار دنیا و خدا رو به خود خدا بسپارم و به زندگی حقیر خودم ادامه بدم و در این گذار ازارم به بنی بشری و موجود زنده ای نرسه
2:26 pm alhadid m: تو چرا فكر ميكني اين صفات، انساني هستند؟
قدرت فقط براي انسانه؟ عدل و جمال و حكمت و حي فقط براي انسانه؟
2:30 pm A irani: خوب تا حالا فکر کردی اگه یه گربه بخاد خدا رو توضیح بده چی میگه:
خدا میتونه همه موش ها رو با یه حرکت میگیره و بهتری پنجول مال خداست و یه سری گربه رو بیشتر از همه دوست داره و به خاطر اونا از تقصیرات ما میگذره
2:48 pm A irani: چی شد داری فکر میکنی؟
3:01 pm alhadid m: منظورت از اينكه به خاطر يه سري ها از سر تقصيرات ميگذره موضوعه شفاعته؟
اگر منظورت شفاعته كه شفاعت هم مراتب دارد و هم علت يعني بدون دليل هيچ كسي كسي را شفاعت نميكند.
اگر بحثت در مورد اينه كه چون ما از جنس خدا نيستيم نميتونيم بشناسيمش كه خيلي بده.
ما آيا نبايد بدونيم از مجا اومديم؟ خالق ما كي بوده؟
چه حقي بر ما دارد؟ ما چه حقي بر او؟ آنكه مالك ماست چگونه است؟
3:16 pm A irani: دقیقا نظرم همینه
در مورد شفاعت که یه دکانیه برای علمای هر دینی
هیچ سندی هم تا حالا رو نشده ببینیم نتیجه ای هم داشته یانه چون ما از شاهد عینی خبری نداریم
البته که ما هیچ وقت نمیتونیم پروردگار رو درک کنیم چون نمیشناسیمش
اینه ما از کجا امدی که معلومه از خاک و بازگشت هم به خاک
خالق ما که حق زیادی به گردن ما داره ولی اینکه ما چه حقی داریم هم مشخصه حق زندگی در دنیا
فکر نمیکنم دونستن اینکه خالق ما چگونست کمکی به ما بکنه
چون مثل یه شکارچی میمونیم که شکار میشه
نه قدرتشو داریم که با خدا صلح کنیم نه بجنگیم و نه کمک میتونیم بهش بکنیم نه بهش ضربه بزنیم
3:20 pm A irani: راستی نگفتی یه موش خدا رو چطور تشریح میکنه؟
3:30 pm alhadid m: خب تو كلا حسابت رو با خدا جداي ميكني. ما از خاك اومديم كه خاك وسيلهاس! مسبب اصلي رو ببين.
ما حق هاي زيادي به گردن خدا داريم. و بالعكس خدا نيز حق دارد به گردن ما.
در مورد شفاعت، ميگي سند رو نشده. خب تو اسناد رو قبول نداري! بگيم قرآن، احاديث و... ميگي قبول ندارم. براي همينه كه ميگم بيا از بيخ شروع كنيم. از خدا شناسي . پس لطفا وسط بحث خداشناسي به شفاعت و ... نپرداز چون پله پله بايد حركت كنيم.
تو خدا رو تو يه خاكريز ديگه ميبيني و ميگي نه قدرتشو دارم صلح كنم و نه جنگ!
تو موقع خلقت ميگي ما از خاك اومديم . موقع زلزله ميگي كه خدا انسانها رو ميكشه .
من ميگم بيا قشنگ از يه جا شروع كن صحبت كردن وسطش هي به اينور اونور نرو. يا در مورد خدايي بحث كنيم كه وجود دارد نه اينكه وسط بحث به اينكه اصلا نياز نيست خدا رو بشسناسيم بپردازي. اگر ميخواهي در اين مورد صحبت كنيم بيا در مورد اين بحث كنيم كه لزوم خداشناسي چيست. بالاخره از اول يك چيزي را بپذيريم و روش شروع كنيم بحث كردن.
نه اينكه به اين در و اون در بزنيم.
تا جايي كه فهميدم شما فقط يك چيزي را قبول داري كه بهش ميگي قدرت و هيچ شناخت ديگه اي ازش نداري.
اينطوره؟
نظرت چيه ؟ چه كنيم؟
3:39 pm A irani: من هرگز نگفتم خدا ادم رو میکشه
شما گفتی همه کار ها به دست خداست و عادل هم هست
با فرض صحبت شما من یه سوال پرسیدم
همون بچه 5 ساله و زلزله
در مورد اسناد معتبر باید بگم که خدا فقط به زبان ریاضیات با بشر صحبت کرده و نه زبان دیگه ای
قران رو شما قبول داری که حتی غلط املای و حسابی و اجتماعی و این هرفا داره البته من هم احترام به قران میزارم
ولی قبول ندارم کلام خداست و تو لوح محفوظ بوده
من خدا رو خاک ریز یا سنگر نمیبینم
چون وجود من و ما برای خدا دردی رو دوا نمیکنه
البته که ما بجز زندگی حق دیگه ای به گردن خدا نداریم
این دیگه پرویی
خدا شناسی اسلام رو هم من فول فولم
3:42 pm A irani: در مورد خدا شناسی هم ما صفات انسانی به اون میدیم و خودمونو گیج میکنیم و نتیجه ای هم نداره
3:45 pm A irani: به جای خدا شناسی باید انسان شناسی خوند و یاد گرفت چون میشه از صحت مسائل ، اون ها رو ازمایش کرد و نتیجه گیری کرد
3:46 pm A irani: این غربی های ملعون و کافر همین کار رو کردن و به پیشرفت و تکامل رسیدن
3:48 pm A irani: برای شناخت خدا باید اون رو ازمایش کرد و نتایج رو جایی نگهداریم و ایندگان اون رو بسط و گسترش بدن تا بشه به اون گفت علم خدا شناسی
اگه خدا رو شما تونستین بیارین ازمایشگاه من اولین نفری خواهم بود که برای ازمایش حاضر میشم
3:50 pm alhadid m: شما پوزيتويست هستيد ؟
3:52 pm A irani: اشکال اسلامیت ها همینه
برچسب نچبون
جواب بده
3:55 pm A irani: ما یه فامیل داریم از این خانم جلسه ای هاست و تو دانشگاه تدریس میکنه
هروقت کم میاره به ما یه برچسب میزنه و بعد میگه شما جنبه بحث رو ندارین
شما هم همین طور فکر میکنین؟
3:56 pm A irani: اگه یه دلیل بیاری که حق با شماست من تمام حرف هامو پس میگیرم و به دین شما رو میارم
فقط یه دلیل که فقط مال اسلام باشه
3:56 pm alhadid m: من از شما سوال كردم. نگفتم پوزيويست هستيد كه!
سوال اشكال داره؟
شما يكي از اصليترين ادعاهاي پوزيتويسم رو مدعي شديد. برام سوال پيش اومد.
3:58 pm A irani: نه من یه ادم پرسش گر و طلبه علم هستم
هروقت سوالاتم جواب داده بشه از آموزگارم تشکر و قدر دانی هم میکنم
من یک اریایی هستم
4:00 pm alhadid m: خب پس خوبه سريع نيايد تا يه سوال ازتون ميكنم اينجوري حمله كنيد كه مشكل اسلام اينه
4:01 pm alhadid m: خب قرار شد چه كنيم؟
من از كجا شروع كنم؟
دليل خداشناسي؟
چيستي خدا؟
خدا از نظر شيعه؟
و...؟
4:05 pm A irani: خوب من سابقه بحث زیاد دارم و تجربه ام هم همین بود.
4:05 pm A irani: فردا ادامه بدیم؟
4:05 pm alhadid m: باشه. فقط موشوع رو مشخص كن
4:06 pm A irani: موضوع حقایقی که بشه با سند اثبات کرد
4:07 pm alhadid m: منظورت از سند چيه؟
4:08 pm A irani: به دل ادمها برنگرده به عقل ادم ها برسه
4:09 pm alhadid m: خوبه.
4:09 pm A irani: بدرود
۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه
Buzz from alhadid m
در حق انسان بله ظالم است
Link to this post:
http://www.google.com/buzz/107406734799735643435/NjjGdjUsWEk/%D8%A8%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A2%D9%82%D8%A7%D9%8A-A-irani-%D9%85%D8%B9%D8%AA
1:57 pm alhadid m: بسم الله.
آقاي A irani معتقد است كه الله عادل نيست و من معتقدم كه خداوند عادل است. در اينجا ميخواهيم با هم بحث كنيم.
1:58 pm مهدی بخشی: اول معلوم کنیم که منظور از الله چه طور موجودی هست.
2:01 pm alhadid m: آقاي A irani در مورد دين اسلام مشكل داشتند و من از ايشان پرسيدم آيا خداوند را قبول داري؟ ايشان گفتند كه خداوند را به عنوان يك قدرت قبول دارند ولي نميشناسندش لذا به من گفتند تا خداي شيعه را به ايشان بشناسانم. من هم در تعريف ابتدايي از خداوند گفتم كه : خداوند يك ذات است.ذات خداوند غير متناهى است و مثل و نظيرى ندارد،چون جنس ما انسانها از خداوند نيست و مراتب بسيار پايينتري داريم. لذاست كه نميتوانيم به تمام و كمال او را درك كنيم پس مىتوان او را از طريق صفاتش شناخت.
صفاتي مثل علم، قدرت، حيات، اختيار، عدل و...
آقاي A irani گفتند در مورد عدل خداوند از ديد شيعه توضيح دهم چون معتقد خداوند شيعه عادل نيست و اينجا بود كه بحث آغاز شد
2:04 pm alhadid m: خب آقاي ايراني. شما ميگوييد خداوند شيعه عادل نيست. اين بي عدالتي در كجا اتفاق افتاده كه شما اينگونه مدعي هستيد؟
2:05 pm مهدی بخشی: انگار هنوز ایشون نمی دونن که یم باز باز شده. توی قبلی پیام گذاشتن
2:05 pm A irani: در مورد عدالت نظرمون رو بگیم و همه بدونن که عدالت یعنی چه؟
از نظر من عدالت یعنی ظلمی صورت نگیرد و با برابری نباشد
2:06 pm alhadid m: خب خداوند از نظر مسلمين و شيعه هيچ ظلمي انجام نداده است. شما آيا ظلمي از سوي خداوند ديده ايد؟
2:07 pm A irani: خوب اگه زلزله بیاد که شما معتقدین که کار خداست
یه بچه 5 ساله میمیره
عدالت تو کجای ای ماجراست؟
2:08 pm مهدی بخشی: عدل یعنی قرار دادن هی چیزی در جای خودش. نه اینکه برابرای باشه. برابری بعضی وقتا ظلمه. مثل اینکه غذای بچه 2ساله با 20ساله یکی باشه.پس عدالت یعنی این. حالا بحث کنیم بهتر نیست
2:09 pm alhadid m: خب پس بهتره بريم معني عدل رو از ديد انسان بگيم چون ميدونم الان در مورد زلزله توضيح بديم يهو برميگرديم به تعريف عدل. صحبت آقاي بخشي هم خوبه. كدومو ادامه بديم؟
2:10 pm A irani: فرقی نمیکه
چون به یک جا برمیگره (بحث)
2:10 pm مهدی بخشی: عدالت رو قبول کردین یعنی این یا نه؟؟؟؟
2:11 pm alhadid m: ما افراد بشر ، فردي از نوع خود را كه نسبت به ديگران قصد سوئي ندارد ، به حقوق آنها تجاوز نمي كند ، هيچگونه تبعيضي ميان افراد قائل نمي گردد ، در آنچه مربوط به حوزه حكومت و اراده اوست با نهايت بيطرفي به همه به يك چشم نگاه مي كند ، در مناقشات و اختلافات افراد ديگر ، طرفدار مظلوم و دشمن ظالم است ، چنين كسي را داراي نوعي از كمال مي دانيم و روش او را قابل " تحسين " مي شماريم و خود او را " عادل " مي دانيم.
2:11 pm alhadid m: در مقابل ، فردي را كه نسبت به حقوق ديگران تجاوز مي كند ، در حوزه قدرت و اراده خود ميان افراد تبعيض قائل مي شود ، طرفدار ستمگران و خصم ضعيفان و ناتوانان است ، و يا لااقل در مناقشات و كشمكشهاي ستمگران و ستمكشان " بي تفاوت " است. چنين كسي را داراي نوعي نقص به نام " ظلم " و ستمگري مي دانيم و او را " ظالم " مي خوانيم و روش او را لايق " تقبيح " مي شماريم .
2:11 pm A irani: البته حرف مهدی درست نیست
شما خودت میگی یه 20 ساله با 2 ساله
اولا که شما اول خودت تفاوت اونها رو میگی
دوم اینه
حقوق اجتماعی تمام انسانها با هم برابره
چه زن چه مرد چه سیاه و چه سپید
2:12 pm alhadid m: آيا اين دو تعريف من از عادل و ظالم درست است؟
2:13 pm مهدی بخشی: من یک حرف کلی زدم. نگفتم که کی. گفتم عدالت به معنای تساوی نیست. عدالت یعنی حق هر کسی رو به خودش بدی. این حرف اگه جاییش اشتباه بفرمایید؟
2:14 pm alhadid m: از نظر من حرف آقاي بخشي صحيح است كه هر چيزي كه سر جاي خود قرار بگيرد يعني عدل.
2:14 pm A irani: کسی نمیتنوه حقوق دیگران رو بده
بطور طبیعی همه با هم برابرند
2:14 pm مهدی بخشی: همه یعنی قاتل و مقتول. این رو خودتون قبول دارید که با هم برابر باشن؟
2:14 pm A irani: تا اینکه این جا رو چه کسی تعیین کنن
2:15 pm A irani: در حقوق انسانی بله
2:15 pm alhadid m: حقوق انساني رو چه كسي تعيين ميكنه؟
2:16 pm مهدی بخشی: ما بحثمون سر همه حقوق هست. حقوق انسانی خیلی کار داریم تا برسیم بهش. لطفا زود به آخر نرسید که قاطی مشه.
2:16 pm A irani: ولی در اجتماع یکی مرتکب جرم شده و دیگری زندگیش بدست کس دیگری تمام شده
2:17 pm مهدی بخشی: ایرانی: اولا. نمی گم آقا یا خانوم چون نمی دونم. بی ادبی نباشه.
دوم: یعنی شما هر دو تا رو به مقدار برابر دوست دارید و برای هر دو تا به مقدار برابر دل می سوزونید؟؟؟
2:17 pm A irani: انسانه حقوق خودشون رو تعریف میکنن
2:18 pm alhadid m: خب ما ميخواهيم در مورد عدل الهي صحبت كنيم نه حقوق انساني . خيلي راهه تا به اونجا برسيم. شما نگفتي كه آيا دو تعريفي كه من از عادل و ظالم كردم ور قبول داري در مورد انسان؟
2:18 pm مهدی بخشی: حقوق انسانی رو بعدا میرسیم. بزارین قدم به قدم پیش بریم. اول همون برابری و عدل رو حل کنیم بعدش به جاهی دیگه هم می رسیم
2:20 pm A irani: نه عدالتی که شما میگین درست نیست چون باید از طریق یکی دیگه اعمال بشه
عدالت حقیقی توسط انسانها بر انسانها قابل درکه
2:21 pm A irani: مثلا اگه گوسفندی رو بکشن برای عدالت بین انسانها اتفاقی نمیوفته
ولی در مورد گوسفندان یک قتل صورت گرفته
نه؟
2:21 pm مهدی بخشی: یعنی حیوان ها هم بر حیوان ها باید عدالت داشته باشن. تازه قبل از به وجود آمدن انسان عدالت چی میشه؟ در صنعت هم ما ظالمیم. چون این انسان هست که بر آهن اجرای امر می کنه نه آهن بر آهن. تازه ما فرض کنیم اولین آدمی رو که به وجود اومده عدالت در مورد اون یعنی چی؟؟؟
2:22 pm A irani: بله ما در مورد حیوانات و محیط زیست عدالتی نداریم
2:22 pm مهدی بخشی: اولا کشتن گوسفند یا عادلانه است یا ظالمانه. و الا بین ذبح شرعی و مثله کردن و زجر کش کردن یک گوسفند فرقی نمی زاشتیم. ولی من خداییش فرق می زارم. شما رو نمی دونم
2:23 pm A irani: عدالت برای اولین انسان معنی نداره
ولی اگه دو نفر بشن معنا پیدا میکنه
2:24 pm مهدی بخشی: یعنی کسی رو که مثله کنه یک گوسفند رو ظالم می دونم و اگر ذبح شرعی کنه در شرایطی عادل می دونم. شما این حرف رو قبول دارید
2:24 pm A irani: مسئله مهم قطع حیاته
حالا بعد از مرگ چه اهمیتی داره جسد سوزانده بشه یا تکه تکه بشه یا سالم مومیایی بشه
2:25 pm alhadid m: عدالت رو شما بايد در برابر حق ببنيد.. اگر كسي حق ديگري را ضايع كند عدالت ندارد.
ما 3 نوع حق داريم. حق انسان نبست به خدا به خودش و به ما خلق الله.
اينكه آقاي ايراني ميگويند عدالت وقتي معني مييابد كه دو تا مشابه باشند خب برادر من اين يكي از سه نوع است . حق به خودش و به خداوند چي پس؟
2:25 pm مهدی بخشی: در مثله کردن و ذبح شرعی هر دو حیات یک حیوان گرفته شده. توسط یک انسان. ولی یک انسان عادله و یک انسان ظالم. من این رو می فهمم
2:27 pm A irani: نه مسئله رو قاطی نکنین
مهم بودن یا نبودن است حالا چه ضبح چه مثله کردن
برای گوسفند بعد از مرگ چه فرقی میکن؟
2:29 pm A irani: ما چون شناخت کاملی از خدا نداریم
نمیتونیم بگی خدا چی میخواد یا ما باید برای خدا چه کار کنیم
برای حق خدا اول بادی کل موجودیت خدا شناخته بشه
که بقول شما برای انسان غیر قابل درکه
2:30 pm مهدی بخشی: برای گوسفند اولا شیوه مردن خیلی فرق داره. یکی با زجر بیشتر و یکی با زجر کمتر. ثانیا فرض که برای گوسفند فرق نکنه برای کسی که این کار رو کرده که فرق می کنه. اگه یکی یکی بریم به اون هم میرسیم. راستی اگه هر دو تا موافق باشی عدالت خدا رو میشه یک جور راحت تر هم بحث کرد. من حاضرم شما هم حاضرید از اون راه بریم
2:31 pm alhadid m: به ايراني:
شما كه ميگي عدل "باید از طریق یکی دیگه اعمال بشه و عدالت حقیقی توسط انسانها بر انسانها قابل درکه"
چرا ميگي خدا ظالمه؟
خدا كه مثل ديگري نداره كه بهش ظلم بكنه؟
خدا اگر به انسان هم ظلم بكنه پس ظالم نيست چون انسان كه هم جنس خدا نيست!
2:37 pm مهدی بخشی: ایرانی:: تشریف دارید؟؟
2:39 pm alhadid m: اشكال نداره آقاي بخشي شايد داره فكر ميكنه
2:40 pm مهدی بخشی: معلومه اشکال نداره. ما که نمی خوایم همین طوری یک حرفی بزنیم. بحث منطقی هم فکر کردن لازم داره. ما هم اگه قبلا فکر نکرده بودیم الان باید می کردیم
2:43 pm مهدی بخشی: من باید برم. از هر دوی شما عذر خواهم. تا فردا
2:45 pm mm hoat: سلام
اگه طرفين بحث اجازه بدن بنده هم وارد بحث بشم
2:46 pm alhadid m: بفرماييد
2:54 pm arad zand: سلام من اومدم
2:55 pm A irani: حقوق انساني رو چه كسي تعيين ميكنه؟
معلومه که باید انسانه تعیین کننده باشن
2:56 pm alhadid m: خوش آمديد
2:56 pm alhadid m: به ايراني:
شما كه ميگي عدل "باید از طریق یکی دیگه اعمال بشه و عدالت حقیقی توسط انسانها بر انسانها قابل درکه"
چرا ميگي خدا ظالمه؟
خدا كه مثل ديگري نداره كه بهش ظلم بكنه؟
خدا اگر به انسان هم ظلم بكنه پس ظالم نيست چون انسان كه هم جنس خدا نيست!
2:57 pm A irani: الله عادله برای خودش نه برای انسان
من هم اول بحث عرض کردم الله عادل نیست
2:58 pm alhadid m: يعني ظالمه؟
2:59 pm A irani: خوب ببین قبلا توضیح دادم که
"A irani - مثلا اگه گوسفندی رو بکشن برای عدالت بین انسانها اتفاقی نمیوفته
ولی در مورد گوسفندان یک قتل صورت گرفته
نه؟Edit2:21 pm"
3:01 pm arad zand: دوست عزیز اول مشخص کن خدا ظالم هست یا نه
Buzz from alhadid m
Link to this post:
http://www.google.com/buzz/107406734799735643435/F2HLJ27WZKM/%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%84%D9%87-%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85
Feb 27 alhadid m: *
مسئله فلسطین، برای ما و مردم ما، یك تاكتیك و حتی استراتژی سیاسی نیست بلكه مسئله دل و ایمان است به همین علت، ملت ایران در روز قدس نیز همچون 22 بهمن كه روزی متعلق به سرنوشت خودشان و كشورشان است در سراسر كشور به صحنه می آیند و احساسات حقیقی خود را در دفاع از مظلومان فلسطین بیان میكنند.
بيانات حضرت آيتالله خامنهاي در ديدار با رهبران گروههاي جهادي و مبارز فلسطيني در غالب همایش «همبستگی ملی و اسلامی برای آینده فلسطین»
اين بود بياناتي از رهبر عزيزمان. اما يادم نميرود كه آن شخص** در نطق تلويزيوني 1 خرداد خود در سيماي جمهوري اسلامي ايران با وقاحت تمام گفت: «ما زمانی میتوانیم از برادران لبنانی و فلسطینیمان حمایت كنیم كه خود قوی باشیم.»
. وقتي اين عكس نگاه ميكنم قند در دلم آب ميشود و كلي قبطه ميخورم.
*. به جاي "آن شخص" نوشته بودم: "آن نامرد". يكي از رفقا! اصرار كرد كه حالا نامرد رو حذف كن. پس من هم حذف كردم.
Apr 3 A irani: چقدر میگیری این مزخرفات رو بنویسی؟
Apr 3 alhadid m: برو تو كوچه خودتون بازي كن.
Apr 3 مهدی بخشی: این که خون امثال تو به جوش بیاد. بسه برا A irani. البته درستش باید می شد: A ghear irani
Apr 3 A irani: من بچه بودم تو مدرسه بودم ولی تجربیات شما اینو نشون میده که خوب تیله بازی میکردی و .....
Apr 3 alhadid m: آره دارم ميبينم ادبياتت رو كه تو مدرسه ياد گرفتي! به جاي اينكه مثل بچه آدم بياي نقد كني اينجوري حرف ميزني
Apr 3 A irani: این ادبیات رو از لباس شخصی ها تو خیابون یاد گرفتم که حرف حق جوابش باتوم و تجاوز به دلیرمردان با دست بستس
Apr 3 alhadid m: ولي انگار تو دبستان جوري ديگه بهتون ادب ياد دادن كه اينجوري شديد.
البته معلومه كه خيلي داريد ميسوزيد كه ميريد ببينيد من قبلا چي تو باز نوشتم كه بياييد بهش گير بديد. لكن مهدي بخشي خوب پاسخي داده بود بهتون . ولي اگر لازم باشه در مورد مسئلهِ فلسطين حاضرم باهات بحث كنم. لكن بحث! نه اينكه بگيد مزخرفات و چرنديات. چون من هم بلدم مثل شما صحبت كنم.
Apr 3 A irani: البته در مورد آموزش تو مدرسه حق با شماست.
منتها پدر من آدم متفکری بود و هیچ وقت اجازه نداد مزخرفات معلم بینش و سیستم اموزشی اسلامی من رو خالی از عقل کنه
بحث در مورد فلسطین هم مال خودت و دوستان تازی که مهری به ایران ندارن.
Apr 3 alhadid m: خب مشخص شد كه مشكل تو با اسلامه.
البته يه چيزي ! مشكل تو با اسلام هست يا با كساني كه دم از اسلام ميزنند؟ واضح جواب بده.
Apr 3 A irani: با اسلام (شیه و سنی و بهاییت و هر نوع دینی که حاکم بر مردم باشد)
و آزادی خواه هستم و برای بی آبرویی خدایان زر کوشش میکنم
Apr 3 alhadid m: كدام دين حاكم بر مردم نيست؟
اصلا بيا حكومت بر مردم رو تعريف كن. منظرت از حكومت بر كردم يعني حكم كردنه؟ يعني دستور دادن ؟ يعني ديني دوست داري كه هيچ چيز را حرام و يا واجب نكند؟
اين دين چيست؟
Apr 3 A irani: خیر قربان متوجه عرض بنده نشدین
این ادیان چون خودشون رو از طرف خدا قالب مردم میکنن (خودشون هم میدونن که هیچ ربطی به خدا ندارن) سعی در تحمیق مردم و پر کردن جیب اخونها و وابستگان اخوندا دارن.
و خدا و بهشت و ... رو به مردم میفروشن و پولدار میشن
اسلام شیه هم با فروش فاطمه و علی و حسین و ..... خرجشو درمیاره
اگه باور نداری دور و ورت رو خوب نگاه کن
Apr 3 A irani: منتظرم؟
Apr 3 alhadid m: خب گفتم که
شما اسلام رو قبول نداری و اون رو وابسته به خدای حقیقی نمیدانی.
کدام دین از نظر شما حقیقی است و چیزی را نمیفروشد و نمیخرد و قالب نمیکند؟ منتظرم
Apr 3 مهدی بخشی: ایرانی جان. معلومه دنبال جیبت هستی. راست میگی بیا آخوند شو. ببین چی داره. هرچی داشت برای تو
9:16 am A irani: من و همفکران من دنبال رهایی مردم از دست ادمهای دین هستیم
چون تو تاریخ مردمان دیندار از قاتل ترین مردم بودن و هستن .
به گذشته و حال خوب نگاه کنید
10:01 am alhadid m: خب باشه تو به دنبال رهايي مردم از دين هستي.
هر ديني يا فقط دين اسلام؟
آيا ديني وجود دارد كه خوب باشد و به دنيال اسارت مردم نباشد؟ ديني كه هيچ مشكلي براي انسان نيافريند؟
10:03 am A irani: دقیقا حق با شماست هردینی حاکم باشه مردم رو میکشه
10:22 am A irani: چی شد جواب نمیدی؟
10:44 am alhadid m: خب چه ديني حاكم نيست؟
10:46 am A irani: فعلا جز اسلام دینی من رو آزار نمیده
تو هم سولات عین تفکراتت مورد داره ها
چیزی نداری بگی مجبور نیستی سوال پرت و پلا بپرسی
11:12 am alhadid m: خب من ميخوام بدونم مشكل شما با من و امثال من چيست؟
شما قبلا در صحبتهات گفتي: "هر نوع دینی که حاکم بر مردم باشد" و يا اينكه "خودشون رو از طرف خدا قالب مردم میکنن "
خب آيا فقط در اسلام چنين چيزي هست؟ فقط در اسلام حكومت ميشود و فقط در اسلام گفته ميشود اين دين از خداست؟
در اديان ديگر از خدا و اينكه افرادي خدا را بهتر بشناسند و نسبت به دين آگاهي بيشتري داشته باشند وجود ندارند؟
11:17 am A irani: خیر قربان
این اسلام که لاف میزنه سعادت بشریت در دست ماست
و قران کامل ترین کتاب و تمام حقایق درون کتاب ماست
و شما طرف داران استبداد دینی هستین و شریک خون های ریخته شده در 31 سال گذشته در ایران هستین
با کمک یزدان پاک شما رو فارغ از قدرت میکنیم تا مردم بتونن ازادانه زندگی کنن و امثال شما به دینشون برسن و کاری به کار مردم نداشته باشن و کسانی که انسانی رو کشتن مجازات بشن
11:17 am A irani: خامنه ای ، اهریمن
ما مردممیم نه دشمن
11:18 am A irani: عبيد
زاكاني را گفتند اسلام را چگونه
ديدي؟
گفت
دين عجيبي است.چون در آن وارد شوي
سر آلتت را ببرند و چون خارج شوي سر
خودت را.
11:39 am alhadid m: چرا به جاي جواب من چرت و پرت ميگي؟
مشخص نشد تو با دين داشتن مخالفي؟ با دين مخالفي؟ با حاكميت دين مخالفي؟
11:44 am A irani: برو بچه اخوند من خودم ختم این کار هام
نمی خاد خودتو بزنی به اون راه
من با اسلام حاکم چه ناب محمدی چه ناب سید علی مخالم
و تمام ادیان به بیراه میرن . حالا شاید بعضی دین ها دستور کشتن مردم رو ندن ولی راه به جایی ندارن
11:46 am سید پویان حسینپور: بسمالله.. مصطفیجان، خاطرت هست اون کاراکتر طنز سالهای گذشته رو که لب کلومش "مخ و مخ و مخ، مخالفم بود؟!" یحتمل این بندهخدا بدجور تو همذاتپنداری با اون کاراکتر گیر کرده.!! تو الان بگو من مثلا یه سبزینهام، اگه ندیدی بلافاصله گفت من با سبزینهها هم مخالفم؟! تو بگو من نیهلیستم، میگه من با اونا هم مخالفم.!!
زیاد سخت نگیر بهش.!
11:46 am alhadid m: من بچه آخوند نيستم لكن خودم آخوندم.
خب خوب شد كه مشخص شد تو با تمام اديان مخالفي.
حالا بريم مرحله بعد.
آيا به وجود خدا معتقدي؟ نميگم خدايي كه من ميپرستم و صفاتي كه من مدنظرمه.
هر جور خدايي كه خودت قبول داري اعم از بت و چوب و سنگ يا موجودي ماورايي. اصلا به اينكه خدايي وجود دارد اعتقاد داري؟ (منظورم از خدا خالق يا رب هم نيست.)
11:47 am A irani: البته یه قدرتی هست
خوب که چی؟
11:48 am alhadid m: سيد جون سخت نميگيرم . ميخوام بدونم كلا چه گونهايه! جالبه برام. ميخوام بدونم چي شد كه اينجوري شده؟ چرا اينجوري فكر ميكنه.
11:49 am alhadid m: خب آقاي ايراني
اين قدرتي كه ميگي رو ميتوني برام شرح بدي؟ يعني چه صفاتي داره؟
11:50 am A irani: نه
چون نمیشناسمش
شما میتونی شرح بدی؟
11:50 am alhadid m: من كه نميتونم خداي شما رو شرح بدم! شما ميگي يه قدرتي هست. خب اين قدرتي كه به عنوان خدا قبول داري چي جوريه؟
11:53 am سید پویان حسینپور: بسمالله.. چیز خاصی لازم نیست تا اینا اینجوری بشن که. یه چند دلار سبز که از دور رنگشو نشونشون دادن، باعث شده اینجوری بشن.!
باور کن به همین راحتی بوده.!!
11:54 am A irani: خدای خودتو شرح بده لازم نیست زیاد زحمت بکشی
11:57 am alhadid m: نه سيد جان اينجوري نگو
11:58 am A irani: شما همه رو با خودت مقایسه نکن حاجی
12:00 pm سید پویان حسینپور: بسمالله.. اه.! یعنی دلار هم نبوده؟! یعنی قیمت این در حد سنت و این رقمها بوده؟! زرشک.!!
12:01 pm alhadid m: سيد بيخيال
12:05 pm alhadid m: خداوند يك ذات است.
ذات خداوند غير متناهى است و مثل و نظيرى ندارد،
چون جنس ما انسانها از خداوند نيست و مراتب بسيار پايينتري داريم. لذاست كه نميتوانيم به تمام و كمال او را درك كنيم پس مىتوان او را از طريق صفاتش شناخت.
صفاتي مثل علم، قدرت، حيات، اختيار، عدل و... حال بگو تا من در كدوم مورد صحبت كنم.
12:05 pm سید پویان حسینپور: بسمالله.. امر آنچه تو فرمایی آقا مصطفی. محض گل روی خودت دیگه چیزی نمیگم
12:06 pm alhadid m: نميگم چيزي نگو اگه كمكي از دستت بر مياد دريغ نكن. بحثم اينه كه چون ميخوايم منطقي بريم جلو بيا مرآء نكنيم منطقي و جدي صحبت كنيم.
12:06 pm A irani: این عدلی که میگه خیلی جالبه
در مورد عدل بفرمایین
12:10 pm alhadid m: در مورد عدل در ميان شيعه، معرله و اشاعره اختلاف هست. البته يك سري اصول كلي هست لكن اختلافاتي درتعاريف هست. من از ظتر كدوم بگم؟ من خودم شيعه هستم و مطمئنا تسلطم بر تعريف شيعه بيشتره ولي اگر بخواهيد ميتونم در مورد عدل از ديدگاه اشاعره و معتزله و... هم بگم حالا كدومو ميخواهيد؟
12:10 pm سید پویان حسینپور: بسمالله.. دادا، شوما که بهتر از ما بلدی. تو منطق اصل داریم که با شک مطلق نمیشه و نباید بحث کرد. چاره مواجهه با شک مطلق رو خودت بلدی دیگه.!
درثانی، حکمت 31 نهجالبلاغه رو هم باز شوما حکما بیشتر از ما سردرمیاری. تو قسم شرک و کفر یه چیزایی گفته که بدجور تو فقره مباحثه وارده / بازم هرچی شوما بگی
12:13 pm A irani: انی رو که خود مسلطی بگو
اول بحث خدمت عرض کنم اگه رسیدی به نقطه ای که گفتی نمیدونم یعنی جوابی نداری
قبول
12:14 pm alhadid m: متوجه نشدم يعني چي؟ " رسیدی به نقطه ای که گفتی نمیدونم یعنی جوابی نداری
قبول"
12:15 pm A irani: شما ظاهرا منطقی هستی و نمیخوام جایی زیر ابی بری و موضوع رو بپیچونی
منظورم همین بود
12:17 pm A irani: ولی میتونی بگی نمیدونم و باید بپرسم و ادامه بحث میمونه تا شما بپرسی
قبول
12:20 pm alhadid m: آهان. خوب نتونسته بودم بخونم.
باشه مشكلي نيست. من چارچوب كليش تو ذهنم هست و برام درست شده. ممكنه برم از كتاب و سايتهاي مختلفي هم استفاده بكنم. و مشكلي نيست.
12:21 pm A irani: نه مشکلی نیست
به من هم اجازه میدی جوابت رو موکول کنم به یه روزه دیگه تا جواب کاملی بهت بدم؟
12:23 pm A irani: پیشنهادم برای اینکه وقت مونو علکی حدر ندیم
من یه وبلاگ میسازم تا نظراتمون مکتوب بمونه و بتونیم به عقب برگردیم و استناد کنیم
12:29 pm A irani: http://aryaeian2.blogspot.com/2010/04/blog-post.html
12:37 pm A irani: کجا رفتی؟
1:28 pm alhadid m: ببخشيد نميتونستم بيام پشت سيستم
من مخالفم با وبلاگ
ميگم كه همينجا بحث كنيم. چون راحت تره. نياز به رفتن به صفحه و سايت ديگه اي هم نيست.
1:31 pm alhadid m: حتي ميتونيم توي باز يه موضوع جديد باز كنيم و توش بحث كنيم.
1:35 pm A irani: گفتی اخوندم باورم نشد الان فهمیدم که واقعا اخوندی
تا حالا دیدی یه اخوند تو مجلس به کسی جواب بده همه بشنون
همیشه میگه بعدا بیاین دفتر سوال کنین
تو که از اعتقادات مطمعنی دیگه چرا دنبال جای خلوت میگردی؟
بابا نترس کاری نداره
لینک رو برات گذاشتم روش کلیک کن بیا تازه فقط بین منو تو بحث میشه
دوستات هم دوست داشتن نظر بدن
http://aryaeian2.blogspot.com/
اگه نگران لو رفتنی نترس اینجا دست دوستان سپاهی نمیرسه
1:40 pm مهدی بخشی: یکم آدم توی باز می گرده می بینه طلبه ها هم همچین غافل از دنیا نیستن. فقط صداشون در نمی آد. من به جز خود فعلا توی رفیقا سه تا طلبه پیدا کردم. خوبه ها هم جمع بشن و یک کار تشکیلاتی کنن. به قول آقای خامنه ای مبارزه بدون تشکیلات معنا نداره. کار ما طلبه ها هم معلومه:مبارزه فرهنگی. اگه موافقید بسم الله.
1:43 pm A irani: این کفار ملعون خوب چیزایی میسازن تا ما شیعیان بتونیم ندای اسلام بدیم و بگیم ما از همه بهتریم و بیشتر حالیمونه
نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1:45 pm alhadid m: اتفاقا اينجا بازخورد بيشتري داره بينندهي بيشتري هم داره براي همين ميگم اينجا يك تاپيك ايجاد كنيم و شروع كنيم بحث كردن.
چون تمام دوستاني كه توي باز ادد كرديم ميتونند به صورت مستقيم پيگير باشند . بحث هم كه خوب بگيره بقيه هم ميتونند بيان ببينند. ولي تو بلاگ خيلي بيننده نداره . اينجا اتفاقا از ديد من عمومي تر رو راحت تره.
1:48 pm A irani: با اینکه من میخواستم کار مستندی باشه تا دیگران هم استفاده کنن
قبول
1:50 pm alhadid m: باور كن اينجا مستند تره . شما هم ميتوني براي مستندسازي هر روز تمام متن رو كپي كني توي همون وبلاگ پيست كني.
اشتراک در:
پستها (Atom)